Archief | 20:16

Lijstjes, lijstjes

31 jul

Ik heb een lijstjestic. Ik ben dól op lijstjes. Ze geven mij het gevoel dat ik controle heb over mijn leven. Een deel daarvan, in ieder geval. Ze geven mij overzicht. Ze helpen mij dingen onthouden die ik wil onthouden. En het afstrepen geeft enorm veel voldoening… Ik ben daarom al tijden op zoek naar het ideale middel om lijstjes in te maken, op te slaan en te bewerken. Doel #60, op mijn lijst 101 doelen. Wat ik voor ogen had: een boekje zoals My Favorite Notes. Maar ik vond het boekje te klein, en de kaft te zacht. Nou houd ik enorm van papier, maar ik houd niet van rommelige lijstjes. Ik heb ze graag overal en altijd bij me. Of in ieder geval binnen handbereik. En ik schuif nogal eens met de volgorde in mijn lijstjes. Of met de omschrijving. Of de volgorde van mijn lijstjes. Papier is dan niet altijd even handig. Als je de helft van je items hebt doorgestreept, ziet het er onoverzichtelijk uit. En wat als je niet genoeg ruimte hebt overgelaten voor toevoegingen?

Een Tadalijstje op internet

Een Tadalijstje op internet

Ik ben daarom overgestapt op een digitale variant. Er zijn er vele. Maar ik zweer zelf bij Tadalist.com. Omdat het simpel is. Gratis. Overzichtelijk. Te gebruiken op de iPhone. Je kunt ze delen met anderen. Je kunt ze e-mailen. Hernoemen. De volgorde van items veranderen. Afstrepen (en dan ook zo dat ze onderaan je lijst zichtbaar blijven, zodat je ook ziet wat je al hebt bereikt/gedaan). Het enige wat niet kan, is de volgorde van de verschillende lijsten veranderen. Dat is jammer, maar soit.

Voor de zekerheid heb ik toch een paar Paperblanks-notebooks aangeschaft. Puur omdat ik ook graag papier bij mij wil hebben. Mooi papier. Ik verzin wel een bestemming voor ze…

PS. Heb jij ook een lijstjestic? Of houd je erg van checklists? Neem dan een kijkje op Listbean.com.